FANDOM

„Znowu ty? Nie jesteś tu mile widziany.”

Game of Thorns to miejsce w Storybrooke, pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Krokodyl drugiego sezonu.

Historia Edytuj

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Moe French jest właścicielem kwiaciarni w Storybrooke, istniejącej pod nazwą "Game of Thorns". W walentynki mężczyzna dostarczał kwiaty swoją furgonetką, kiedy pan Gold zatrzymał go na ulicy, żądając uregulowania czynszu, z zapłatą którego spóźniał się. Moe prosił go o więcej czasu, jednakże mężczyzna nie chciał ustąpić i postanowił zabrać jego samochód. Właściciel kwiaciarni próbował przekonać go, aby tego nie robił, mówiąc mu, że walentynki to jedyny dzień w roku, kiedy jego zarobki są bardzo wysokie. Mimo to jeden z najemników pana Golda odebrał mu pojazd i odjechał nim.[3]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Belle w końcu spotkała się ze swoim ojcem po tym, jak została porwana przez Williama Smee, którego wynajął Moe, aby sprowadzić do siebie swoją córkę. Jednakże mężczyzna był niezadowolony z relacji łączącej ją z panem Goldem i postanowił zmusić ją do przekroczenia granicy Storybrooke i utraty wspomnień z Zaczarowanego Lasu. W tym celu kobieta została umieszczona w wagoniku górniczym, który zmierzał poza miasto. Pan Gold poprosił tymczasowego szeryfa Davida o pomoc w znalezieniu Belle. Dzięki Ruby byli w stanie wyśledzić jej zapach w sklepie jej ojca. Podczas konfrontacji z mężczyzną odkryli jego zamiary, dzięki czemu pan Gold zdołał ocalić Belle przed utratą wspomnień.[1]

Podczas drugiej klątwy Edytuj

Po tym, jak została rzucona nowa klątwa, wszyscy mieszkańcy Zaczarowanego Lasu wrócili do Świata Bez Magii. Kiedy Hak dał Emmie eliksir, aby przywrócić jej wspomnienia, kobieta przyjechała z Nowego Jorku do Storybrooke wraz z synem Henrym, który nie pamiętał swojego poprzedniego życia. Swan pomagała Davidowi, Mary Margaret i Reginie w poszukiwaniu sposobu, aby pokonać potężną czarownicę, która planowała porwać nienarodzone dziecko jej rodziców. Dość wymijające i tajemnicze zachowanie matki spowodowało, że Henry postanowił opuścić Storybrooke na własną rękę. Ukradł Emmie kluczyki i udał się do zaparkowanego niedaleko kwiaciarni samochodu. Jednak zanim zdołał wejść do środka, został zatrzymany przez Haka.[4]

Po trzeciej klątwie Edytuj

5x21 Moe Gold

Pan Gold składa Moe niezapowiedzianą wizytę w jego kwiaciarni.

Po powrocie z Podziemia do Storybrooke, pan Gold przyszedł do kwiaciarni Moe'a, aby poprosić go o wybudzenie Belle z klątwy snu, jako że jego pocałunek nie zadziałał. Mężczyzna jednak nie zamierzał tego robić. Stwierdził, że dla dobra córki nie wybudzi jej, dopóki Mroczny na dobrze nie odejdzie. Pan Gold próbował zmusić go do tego siłą, lecz został zatrzymany przez Emmę, która przybyła, aby prosić go o pomoc w pokonaniu Hadesa.[5]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 David H. Goodman, Robert Hull (scenariusz) & David Solomon (reżyseria). (21 października 2012). "Krokodyl". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 4.
  2. Plik:5x21 Moe Gold.png
  3. Jane Espenson (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (12 lutego 2012). "Powierzchowność". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 12.
  4. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (27 kwietnia 2014). "Osobliwa rzecz". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 19.
  5. Jerome Schwartz (scenariusz) & Craig Powell (reżyseria). (8 maja 2015). "Ostatnie namaszczenie". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 21.
  6. http://vancityfilming.com/once-upon-a-time-game-of-thorns-filming/

Więcej z Fandomu

Losowa wiki