FANDOM

„Demon Podziemia. Wymusza zapłatę za magię.”

Furia to stworzenie pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Cena piątego sezonu.

Charakterystyka Edytuj

Furia to demon pochodzący z Podziemia. Wyglądem sprawia wrażenie szczupłej kobiety o szarym ciele, która nosi ciemny kostium wyglądający jak ludzki szkielet. Czubek jej głowy uformowany jest tak, że przypomina włosy. Ma czerwone oczy i przypominające skrzydła formacje na plecach, składające się z licznych i cienkich wypustek, dzięki którym potrafi latać.

Jest to stworzenie dość silne i potrafi bez problemu wznieść w powietrze dorosłego mężczyznę. Przybywa do świata żywych, aby sprowadzić do Podziemia osoby, które uniknęły śmierci, ale nie zapłaciły za cenę magii użytej do ich ocalenia. Furia ma możliwość wezwania Charona, który zabiera jej ofiary do krainy zmarłych.[1]

Historia Edytuj

Po trzeciej klątwie Edytuj

Kiedy wszyscy wrócili z Camelotu do Storybrooke i stracili wspomnienia z ostatnich sześciu tygodni w wyniku działań Mrocznej Emmy, Robin Hood został zaatakowany przez furię, która ogłuszyła go i porwała. Regina próbowała uratować ukochanego, jednak furia zraniła ją i odleciała ze swoją ofiarą. Kobieta próbowała udać się za demonem, lecz Mary Margaret przekonała ją, aby zrezygnowała i dała opatrzyć rany.[1]

Później Belle znalazła informacje na temat furii w jednej z książek. Powiedziała Reginie, że to demon Podziemia, wysłany do odebrania zapłaty za magię, i że mogą uratować Robina do czasu, gdy księżyc stanie w zenicie. Wierząc, że Emma wezwała furię, Regina udała się do niej. Mroczna jednak wyjawiła jej, że to ona nie zapłaciła za magię podczas pobytu w Camelocie.[1]

Furia zabrała Robina nad jezioro, gdzie otworzony został portal do Podziemia, a przewodnik, Charon, pojawił się w łodzi, gotowy do zabrania mężczyzny. Furia została zatrzymana przez Reginę, która była gotowa oddać w zamian swoje życie. Demon rozpoczął pobieranie siły życiowej kobiety, ale Mary Margaret złapała ją za rękę, nie chcąc jej opuścić. Kiedy David, Leroy i Artur zrobili to samo, ich połączone siły życiowe obezwładniły furię i spowodowały wybuch będący spłatą magii. Po wszystkim Charon zniknął we mgle.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Furie oparte są na stworzeniach o tej samej nazwie z greckiej mitologii.
  • Furie mogą opuścić Podziemie tylko wtedy, gdy księżyc jest w zenicie.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Andrew Chambliss, Dana Horgan (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (4 października 2015). "Cena". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 2.
  2. Dana Horgan, Tze Chun (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (29 listopada 2015). "Złamane serce". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 10.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki