FANDOM

Jestem twoim dłużnikiem.
Frederick do Księcia.[1]

Frederick to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Co przydarzyło się Frederickowi? pierwszego sezonu. W jego rolę wciela się Greyston Holt.

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy przez Złą Królową został przeniesiony do Storybrooke, gdzie stał się znany jako Jim.

Historia Edytuj

Frederick był prawdziwą miłością księżniczki Abigail, z którą był zaręczony. Pewnego dnia, stając w obronie ojca kobiety, króla Midasa, przed zbójcami, przypadkowo dotknął ręki mężczyzny, zamieniając się w złoty posąg. Przez kilka lat, Abigail rozpaczała po stracie ukochanego, lecz Książę pomógł przełamać klątwę, zdobywając magiczną wodę z jeziora Nostos. Abigail oblała nią ukochanego, który wrócił do normalności i przywitał się z kobietą, a także podziękował Księciu za uratowanie życia.[1]

Kiedy Zła Królowa rzuciła Mroczną Klątwę, Frederick i inni mieszkańcy Zaczarowanego Lasu zostali pochłonięci przez jej moc.[2]

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy, Frederick został przeniesiony do Storybrooke, gdzie zyskał nowe życie jako Jim, nauczyciel wychowania fizycznego w szkole podstawowej. Idąc korytarzem, Kathryn Nolan wpadła na niego. Choć mężczyzna powiedział jej, aby uważała, jak chodzi, ta zignorowała go i udała się prosto do Mary Margaret. Nocą, Jim jechał w pobliżu granicy miasta i zatrzymał się, gdy zobaczył rozbity samochód Kathryn. Zajrzał do środka, ale nie znalazł kobiety.[1]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Po złamaniu Mrocznej Klątwy, Jim spotkał swoją prawdziwą miłość, Kathryn, i zamieszkali razem w jej domu.[3]

Gdy Piotruś Pan dostał się do Storybrooke w ciele Henry'ego, postanowił uczynić z miasta nową Nibylandię, rzucając Mroczną Klątwę. Reginie udało się anulować własną klątwę, zatrzymując przekleństwo Piotrusia. Jednakże ceną tego postępowania było zniszczenie Storybrooke i powrót wszystkich jego mieszkańców do Zaczarowanego Lasu. Wszyscy, oprócz Emmy i Henry'ego, którzy opuścili miasto na prośbę pani burmistrz, zostali pochłonięci przez fioletową mgłę i wrócili do swojej krainy.[4]

Przed drugą klątwą Edytuj

Po tym, jak Regina anulowała swoją klątwę, aby powstrzymać klątwę Piotrusia Pana, wszyscy mieszkańcy Storybrooke wrócili do Zaczarowanego Lasu i przyjęli swoje baśniowe tożsamości, z wyjątkiem Emmy i Henry'ego. W swojej krainie spotkali księżniczkę Aurorę i księcia Phillipa i postanowili udać się do starego pałacu królowej.[5]

Zaniepokojeni niecnymi zamiarami Złej Czarownicy z Zachodu, Książę i Śnieżka dowiedzieli się od Glindy, że tylko najpotężniejsza biała magia może ją pokonać. Zdając sobie sprawę, że chodzi o ich córkę Emmę, Śnieżka rzuciła kolejną Mroczną Klątwę, aby przenieść wszystkich z powrotem do Storybrooke. Jednakże Zła Czarownica pokrzyżowała ich plany, dodając do klątwy eliksir zapomnienia, który wymazał wszystkim wspomnienia z ostatniego roku w Zaczarowanym Lesie.[6]

Podczas drugiej klątwy Edytuj

Nowa klątwa została rzucona przez Śnieżkę i spowodowała, że mieszkańcy Zaczarowanego Lasu wrócili do Storybrooke. Jednak w wyniku ingerencji Złej Czarownicy z Zachodu stracili oni wspomnienia z ostatniego roku, a ostatnim wspomnieniem każdego z nich był dzień, w którym Regina powstrzymała klątwę Piotrusia Pana.[7][6]

Po powrocie do miasta Jim napisał reklamę w lokalnej gazecie "Lustro Storybrooke", która mówiła o tym, że firma "Sign, Embroidery Screening and Sporting Goods" była na sprzedaż (zobacz zdjęcie
3x20 Advertisements
).[8]

Później, całując Henry'ego pocałunkiem prawdziwej miłości, Regina zdjęła drugą klątwę. Tak jak wszyscy inni, Jim odzyskał utracone wspomnienia z ostatniego roku w Zaczarowanym Lesie.[6]

Rodzina Edytuj

nieznana kobieta

Król Midas

Frederick
 
Abigail

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje
  • Abigail była zaręczona z Frederickiem

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 David H. Goodman (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (19 lutego 2012). "Co przydarzyło się Frederickowi?". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 13.
  2. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Mark Mylod (reżyseria). (23 października 2011). "Pilot". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 1.
  3. http://www.tvguide.com/News/Once-Upon-Time-Spoilers-Kitsis-Horowitz-ABC-1060428.aspx
  4. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (15 grudnia 2013). "Powrót do domu". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 11.
  5. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (9 marca 2014). "Nowojorska serenada". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 12.
  6. 6,0 6,1 6,2 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (27 kwietnia 2014). "Osobliwa rzecz". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 19.
  7. Jane Espenson (scenariusz) & Guy Ferland (reżyseria). (16 marca 2014). "Polowanie na czarownice". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 13.
  8. 8,0 8,1 Andrew Chambliss, Kalinda Vazquez (scenariusz) & Gwyneth Horder-Payton (reżyseria). (4 maja 2014). "Kansas". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 20.
  9. http://www.thefutoncritic.com/listings/20120402abc16/