FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.

Emilie de Ravin to australijska aktorka filmowa i telewizyjna. W serialu Dawno, dawno temu wciela się w rolę Belle oraz jej odpowiedniczki, Belle French.

Biografia Edytuj

Emilie de Ravin urodziła się 27 lutego 1981 roku na południowych przedmieściach Melbourne (Australia). Mając zaledwie dziesięć lat uczęszczała na kursy taneczne baletu klasycznego w Christa Cameron School of Ballet. Do piętnastego roku życia Emilie uczyła się w domu. Zmieniło się to, kiedy została przyjęta do Australian Ballet School, gdzie występowała w produkcjach The Australian Ballet oraz Danceworld 301. Emilie jednak zrezygnowała z kariery baletnicy i zdecydowała zostać aktorką.

Swoje umiejętności aktorskie zaczęła doskonalić, udając się do National Institute of Dramatic Art w Sydney. Po przeprowadzce do Los Angeles uczęszczała do Prime Time Actors Studio. Pierwszy raz na ekranie pojawiła się gościnnie w serialu Władca zwierząt. Miesiąc po przyjeździe do Los Angeles, w wieku 18 lat otrzymała swoją pierwsza poważną rolę - Tess Harding w serialu dla nastolatków Roswell: W kręgu tajemnic. W 2004 roku została zaangażowana do produkcji ABC - Zagubieni, gdzie wcielała się w postać Calire Littleon. Jej postać była jedną z głównych bohaterów od pierwszego do czwartego sezonu. W piątym pojawiała się gościnnie, lecz już w ostatnim ponownie otrzymała stały angaż.

Na ekranach kin pierwszy raz pojawiła się w produkcji Kto ją zabił?, gdzie odegrała ukochaną głównego bohatera. Rok później wystąpiła w horrorze Wzgórza mają oczy. W przeciągu kilku lat aktorka partnerowała takim gwiazdom jak: Johnny Depp, Joseph Gordon-Levitt, czy Jennifer Morrison. W 2011 roku otrzymała angaż do produkcji ABC - Dawno, dawno temu. Emilie wcieliła się w postać Belle i pojawiła się w kilku odcinkach pierwszego sezonu. Krótko po zakończeniu pierwszej serii, serial został przedłużony do drugiego sezonu, w którym Emilie ponownie wcieliła się w Belle, jednak już jako jedna z głównych postaci.

Przez trzy lata spotykała się Joshem Janowiczem, którego poznała w Los Angeles - para pobrała się 19 czerwca 2006 w Melbourne. W 2014 roku byli w trakcie rozwodu. Obecnie spotyka się z Ericiem Bilitchem, para spodziewa się dziecka.

Ciekawostki Edytuj

  • Emilie wielokrotnie była wyróżniana przez magazyn Maxim w kategorii "Hot 100": w 2005 roku zajęła 47. miejsce, rok później 65., a w 2008 roku 68. miejsce.[1]
  • Jest uczulona na orzeszki ziemne.[2]
  • W odcinkach Zagubiona dziewczyna, Złe nawyki i Arielka wcieliła się w rolę Cienia, który przyjął ciało Belle.
  • Ma czworo starszego rodzeństwa: dwóch braci i dwie siostry.[3]
  • Posiada pudla, który wabi się "Bella".[4]

Wybrana filmografia Edytuj

Film
Rok Tytuł Rola
2002 Carrie Chris Hargensen
2005 Zły święty Mary 'Mac' Mackenzie
2005 Kto ją zabił? Emily
2006 Wzgórza mają oczy Brenda
2008 Ball Don't Lie Baby
2009 W samo południe Porucznik Phoebe McNamara
2009 Wrogowie publiczni Barbara Patzke
2009 The Perfect Game Frankie
2010 Operacja: Endgame Hierophant
2010 Twój na zawsze Ally Craig
2010 The Chameleon Kathy Jansen
2012 Americana Francesca Soulter
2012 Miłość i inne kłopoty Sara
2015 The 34th Battalion Simone
Telewizja
Rok Tytuł Rola
1999-2000 Władca zwierząt Demon Curupira
2000-2002 Roswell: W kręgu tajemnic Tess Harding / Ava / Dixie
2004 CSI: Kryminalne zagadki Miami Venus Robinson
2004-2008, 2010 Zagubieni Claire Littleton
2012-obecnie Dawno, dawno temu Belle/Belle French
2013 Air Force 1 zaginął Romero

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki