FANDOM

„Potem stworzyłem sztylet, więżąc w nim jej duszę, żeby ją kontrolować i zapobiec rządom terroru.”

Eliksir wiążący to magiczny napój pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Nimue piątego sezonu.

W niektórych przypadkach zamiast eliksiru wiążącego stosowane jest zaklęcie wiążące.

Historia Edytuj

Po tym, jak Nimue złamała Excalibur, aby zapobiec utracie swoich mocy, Merlin stworzył eliksir wiążący, żeby przywiązać duszę Nimue do odłamanej połowy miecza, tworząc w ten sposób sztylet Mrocznego. Dzięki temu mógł kontrolować Mroczną. Jakiś czas później mężczyzna spisał informacje na temat eliksiru wiążącego w jednej ze swoich ksiąg, które ukrył w swojej wieży.[1]

Przed trzecią klątwą Edytuj

Po uwolnieniu się od Reginy i pozostałych, Zelena nawiązała współpracę z królem Arturem. Korzystając z księgi Merlina, kobieta przywiązała duszę Merlina do Excalibura. Dzięki temu władca Camelotu zyskał kontrolę nad czarodziejem i zmuszał go, aby wykonywał jego polecenia. Jednakże później Hak odzyskał miecz.[1][2]

Kiedy Hak został śmiertelnie ranny ostrzem Excalibura, Emma próbowała go uratować, wiążąc jego duszę z mieczem. Dzięki temu uwolniła Merlina z uwięzi, ale tym samym uczyniła z Haka nowego Mrocznego.[2]

Po trzeciej klątwie Edytuj

5x22 Tethering Magic.png

Pan Gold używa zaklęcia wiążącego, aby przywiązać magię Storybrooke do Kryształu Olimpu.

Zdając sobie sprawę, że ma szansę ponownie zyskać uprawnienia Mrocznego, pan Gold użył eliksiru wiążącego na Excaliburze przed oddaniem miecza Emmie. Kiedy Emma postanowiła poświęcić się, aby zapobiec Mrocznym zabrania duszy przyjaciół do Podziemia, Hak ostatecznie oddał swoje życie, aby chronić mieszkańców Storybrooke. Wraz ze śmiercią Haka cały mrok powinien zniknąć w nicości, jednakże - ze względu na eliksir wiążący - moce wszystkich Mrocznych wróciły do pana Golda.[3]

Pan Gold użył zaklęcia wiążącego, aby przywiązać całą magię Storybrooke do Kryształu Olimpu, skradzionego wcześniej Hadesowi. Mroczny zamierzał użyć go do wybudzenia Belle z klątwy snu po tym, jak nie chciał zrobić tego jej ojciec.[4]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Jane Espenson (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (8 listopada 2015). "Nimue". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 7.
  2. 2,0 2,1 David H. Goodman, Jerome Schwartz (scenariusz) & Eagle Egilsson (reżyseria). (15 listopada 2015). "Narodziny". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 8.
  3. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Gwyneth Horder-Payton (reżyseria). (6 grudnia 2015). "Łabędzi śpiew". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 11.
  4. David H. Goodman, Andrew Chambliss (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (15 maja 2015). "Tylko Ty". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 22.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki