FANDOM

„Miłość to najpotężniejsza magia. Nie można jej stworzyć. Gdybym potrafił, mógłbym wszystko.”

Eliksir prawdziwej miłości to magiczny napój pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Jądro ciemności pierwszego sezonu.

Historia Edytuj

Rumpelsztyk, czarnoksiężnik znany z zawierania umów, postanowił stworzyć eliksir z nieuchwytnej fizycznej formy prawdziwej miłości. W wyniku transakcji z królewną Śnieżką zdobył kosmyk jej włosów w zamian za eliksir zapomnienia. W innej umowie zdobył włos z płaszcza Księcia, zdradzając mu miejsce pobytu Śnieżki. Następnie włosy dwojga kochanków umieścił w butelce, gdzie splotły się i zaświeciły.[2][1]

Przed oddaniem Mrocznej Klątwy w ręce Złej Królowej, Rumpelsztyk umieścił kroplę prawdziwej miłości na pergaminie z klątwą, a pozostały eliksir schował w ozdobnym złotym jaju. W kolejnej umowie z Księciem kazał mu ukryć jajo wewnątrz smoka w zamian za zaczarowanie pierścionka jego matki, aby doprowadził go do Śnieżki. Davidowi z powodzeniem udało się ukończyć powierzoną mu misję.[3]

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy eliksir prawdziwej miłości pozostał ukryty wewnątrz smoczej formy Czarownicy, która została przeniesiona do Storybrooke i uwięziona pod wieżą zegarową. Gdy Emma i Regina udały się do pana Golda, szukając pomocy, aby wyleczyć Henry'ego, który zjadł zatrute jabłko, mężczyzna powiedział biologicznej matce chłopca, że musi zdobyć eliksir prawdziwej miłości, pokonując bestię. Pan Gold wyjaśnił, że prawdziwa miłość jest najpotężniejszą magią i jest w stanie przekroczyć wszystkie wymiary, nawet świat bez magii. Gdy Emmie udało się pokonać smoka i zdobyć jajo z eliksirem, Gold ukradł je, aby wykorzystać miksturę do własnych celów. Wrzucił eliksir prawdziwej miłości do studni życzeń, gdzie mikstura - w kontakcie z naprawczymi właściwościami wody - wytworzyła fioletowy dym. Mgła zaczęła rozprzestrzeniać się po całym mieście, sprowadzając magię do Storybrooke.[3]

Ciekawostki Edytuj

  • Dym wytworzony przez eliksir prawdziwej miłości po wrzuceniu go do studni w Storybrooke miał być pierwotnie koloru zielonego. Został zmieniony na fioletowy, aby był "bardziej symboliczny i magiczny".[4]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Andrew Chambliss, Ian Goldberg (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (18 marca 2012). "Jądro ciemności". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 16.
  2. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (22 stycznia 2012). "7:15 rano". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 10.
  3. 3,0 3,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (13 maja 2012). "Kraina pozbawiona magii". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 22.
  4. http://tvline.com/2012/05/16/once-upon-a-time-spoilers-glee-nikita-bones/

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki