FANDOM

„Nie ma większego cierpienia niż utrata nadziei na posiadanie rodziny.”

Eliksir bezpłodności to magiczny napój pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pani Jeziora drugiego sezonu.

Historia Edytuj

Gdy żona króla George'a wypiła eliksir i stała się bezpłodna, nie mogła zajść w ciążę. Aby zdobyć potomka, władca zawarł umowę z Rumpelsztykiem, w wyniku której zdobył syna biednych rolników.[1][2]

Po tym jak Cora próbowała wyswatać ją z szeryfem z Nottingham, aby urodziła dziecko, Zła Królowa przyrządziła eliksir bezpłodności i wypiła go myśląc, że poprzez potomka jej matka chce kontrolować tron. Po spożyciu napoju, kobieta doznała silnego bólu brzucha, po czym wygnała matkę z pałacu. Kiedy Cora odchodzi, mówi córce, że tylko ona jest odpowiedzialna za swoje nieszczęście.[3]

Kiedy Śnieżka została porwana i sprowadzona do zamku króla George'a, przypadkowo wypiła szklankę wody z eliksirem bezpłodności, którą dał jej władca. Kiedy kobieta ponownie spotyka się z Księciem, towarzyszy mu i jego rannej matce, Ruth, w podróży do jeziora Nostos, którego wody mają uzdrawiające właściwości. Po drodze Śnieżka wyznaje swojej przyszłej teściowej, że jest bezpłodna. Ruth mówi jej, że wody jeziora mogą uleczyć również ją. Jednakże na miejscu okazuje się, że jezioro wyschło, pozostało tylko kilka kropel wody. Poświęcając swoje życie dla szczęścia syna, Ruth potajemnie daje je Śnieżce, aby mogła mieć dzieci.[1]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Andrew Chambliss, Ian Goldberg (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (14 października 2012). "Pani Jeziora". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 3.
  2. Andrew Chambliss, Ian Goldberg (scenariusz) & Victor Nelli (reżyseria). (4 grudnia 2011). "Pasterz". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 6.
  3. Jane Espenson (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (3 maja 2015). "Matka". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 21.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki