FANDOM

Clapper icon.png Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.

Edward Kitsis to amerykański scenarzysta i producent. Jest współtwórcą, scenarzystą i producentem wykonawczym seriali ABC Dawno, dawno temu i Once Upon a Time in Wonderland, obok Adama Horowitza.

Biografia Edytuj

Edward urodził się jako syn Tybe i Arlena Kitsisów w Minneapolis, 4 lutego 1971 roku. Uczęszczał na University of Wisconsin-Madison, gdzie poznał swojego przyszłego współpracownika, Adama Horowitza. Po ukończeniu studiów z tytułem licencjata w dziedzinie radia, telewizji i filmu w 1993 roku, Kitsis wyjechał do Los Angeles, razem z Horowitzem.

Kariera Edytuj

Po przybyciu do Los Angeles, Kitsis i Horowitz pracowali razem przy takich produkcjach jak Fantasy Island, Felicity czy Popular, zanim dołączyli do zespołu Zagubionych w połowie pierwszego sezonu. W maju 2002 roku ogłoszono, że był zaręczony z Jennifer Susman. Para pobrała się 29 marca 2003 roku w Scottsdale w Arizonie.

Kitsis, Horowitz i reszta załogi Zagubionych wygrali Writers Guild of America Award za najlepszy serial dramatyczny w lutym 2006 (sezon pierwszy i drugi). Rok później zostali nominowani do tej samej nagrody za pracę nad drugim i trzecim sezonem,[1] w 2009 za pracę przy sezonie czwartym,[2] a w 2010 - piątym.[3]

Kitsis i Horowitz stworzyli razem dramat telewizyjny Dawno, dawno temu dla ABC, który rozpoczął nadawanie w 23 października 2011 roku. Serial skupia się na mieście zamieszkiwanym przez baśniowe postacie, które nie są świadome swoich prawdziwych tożsamości. Mężczyźni wymyślili koncepcję serialu siedem lat przed dołączeniem do Zagubionych, ale chcieli poczekać na jego zakończenie, aby móc w pełni skoncentrować się na nowym projekcie.[4][5]

Dawno, dawno temu Edytuj

Scenarzysta Edytuj

Dawno, dawno temu

Once Upon a Time in Wonderland

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki