FANDOM

Szablon:Ikony

Liczy się tylko to, że utknęli tu ci, którzy nie dokończyli swoich spraw.
"Dusze tych, którzy odeszli" to dwunasty odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 6 marca 2016 roku na kanale ABC, a w Polsce 13 marca 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Emma, Regina, Mary Margaret, David, Robin, Henry oraz Gold przybywają do Podziemia z misją uratowania Haka. Na miejscu odkrywają, że ich poszukiwania będą o wiele trudniejsze niż przewidywali. Mieszkańcy Podziemia – wszystkie dusze, które mają jakieś niezałatwione sprawy, jak również te, którymi kieruje osobista zemsta – na każdym kroku prześladują naszych bohaterów. Tymczasem w retrospekcji z Zaczarowanego Lasu, powraca znajoma twarz z przeszłości Złej Królowej, by podarować Reginie idealny prezent urodzinowy.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Inna opcja" (scena nr 23)
Aby ocalić ojca przed wiecznym potępieniem, Regina niechętnie przyjmuje ofertę matki i zamierza opuścić Podziemie, wraz z Henrym i Robinem. Bohaterowie udają się do łodzi Charona, którą cała trójka zdoła wrócić do Storybrooke. Regina ma wątpliwości, jednak Emma, David i Mary Margaret przekonują ją do odejścia. Kiedy bohaterowie żegnają się ze sobą, pan Gold wyjawia, że postanawia zostać w Podziemiu i pomóc uratować Haka, nie chcąc zerwać umowy zawartej z Wybawicielką. Po odejściu reszty, Regina, Robin i Henry udają się w kierunku łodzi. Kobieta jednak zatrzymuje się przed nią. Mówi synowi o tym, że nadała mu imię po swoim ojcu, który jako pierwszy w jej życiu dał jej nadzieję. Postanawia zignorować słowa swojej matki i pozostać w Podziemiu, chcąc uratować swojego ojca i pomóc swojej "nowej rodzinie".

Ciekawostki Edytuj

Wpadki Edytuj

  • W scenie przedstawiającej zbliżenie na oczy Baby Jagi widać soczewki kontaktowe użyte do ukrycia źrenic Emmy Caulfield.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 29 października 2015 roku.[1]
  • Scena przedstawiająca Neala Cassidy'ego nie została nakręcona podczas pierwotnego harmonogramu kręcenia tego odcinka, czyli w listopadzie 2015. Zamiast tego scena z udziałem Michaela Raymonda-Jamesa została nakręcona w styczniu następnego roku, ponieważ aktor chciał jak najdłużej zachować w tajemnicy swój powrót do serialu.[2][3]
    • Scena ta została nakręcona na scenie muzycznej,[2][3] podczas gdy tło stanowił widok przedstawiający park rozrywki Playland, zlokalizowany w Vancouver.[4]
  • Mountain View Cemetery w Vancouver posłużył w tym odcinku za cmentarz znajdujący się w Podziemiu.[5]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x12: "Dusze tych, którzy odeszli"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj