FANDOM

W głębi lasu rośnie Drzewo Mądrości. Zna odpowiedź na każde pytanie.
Drzewo Mądrości to magiczna roślina pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Bez wybaczenia czwartego sezonu.

Historia Edytuj

W obawie przed zbliżającą się Mroczną Klątwą Złej Królowej, Cruella de Mon, Czarownica i Ursula udały się do Śnieżki i Księcia, aby zapytali Drzewo Mądrości, w jaki sposób można ją powstrzymać. Ponieważ drzewo odpowiada tylko na pytania dwóch najbardziej walecznych bohaterów, jedynie kochankowie są w stanie skorzystać z jego mądrości. Wiedźmy towarzyszyły bohaterom w podróży do głębi lasu, jednak w czasie nocnego obozu Śnieżka i Książę wymknęli się.[1]

Para królewska sama dotarła do Drzewa Mądrości, przy którym znalazła kamień z wizerunkiem dwóch rąk. Po przyłożeniu dłoni do skały, królewna zapytała drzewo, w jaki sposób pokonać klątwę królowej. Roślina, wykrywając nienarodzone dziecko Śnieżki, w sercu którego kryje się potencjał do czynienia zła, odrzuciła bohaterów, nie udzielając im odpowiedzi. Po chwili pojawiły się wiedźmy i - zdumione zachowaniem drzewa - odmówiły odejścia, dopóki nie dowiedzą się, dlaczego roślina nie odpowiedziała na ich pytanie. Badając szczegółowo ogólną sylwetkę Śnieżki, Czarownica rozpoznała wczesne objawy ciąży i ujawniła, że choć dziecko zostało poczęte z prawdziwej miłości, może stać się złe. Potem trzy kobiety odeszły, decydując się znaleźć inny sposób na pokonanie klątwy.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Drzewo Mądrości może odblokować tylko dwóch najbardziej walecznych bohaterów.[1]
  • Drzewo Mądrości wydaje się być oparte na postaci Babci Wierzby z filmu Pocahontas Disneya.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Andrew Chambliss, Kalinda Vazquez (scenariusz) & Adam Horowitz (reżyseria). (8 marca 2015). "Bez wybaczenia". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 14.