FANDOM

Nieważne co czujesz, musisz nadrabiać miną.
Drwal do Zeleny.[1]
Drwal to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Nie łatwo być zielonym trzeciego sezonu.

W jego rolę wciela się Adrian Hough.

Historia Edytuj

W drodze do Szmaragdowego Grodu, drwal i jego żona zauważyli trąbę powietrzną, która przyniosła w koszu niemowlę z innej krainy. Oboje natychmiast zachwycili się pięknem dziewczynki, ale po chwili mężczyzna zauważył, jak niemowlę uniosło i rzuciło drzewem o ziemię. Próbował ostrzec żonę, mówiąc jej, że dziewczynka nie pasuje do ich świata, lecz kobieta wierzyła, że wiatr zdmuchnął konar. Postanowiła zatrzymać dziecko, które nazwała imieniem Zelena.[1]

Kilka lat później, po śmierci żony, drwal stał się pijakiem i samotnie wychowywał Zelenę. W młodym wieku dziewczynka zaczęła wykazywać niezwykłe umiejętności magiczne, co nie spodobało się jej ojcu. Mężczyzna próbował ukrywać ją przed innymi, twierdząc, że przez magię ukazuje swoją złą stronę. Pewnego dnia, gdy Zelena miała dwanaście lat, użyła swoich mocy do przeniesienia drewna na opał. Będąc świadkiem tego zdarzenia, drwal poważnie skarcił dziewczynkę. Powiedział jej, że matka już jej nie ochroni, po czym próbował uderzyć ją za karę, lecz został unieruchomiony przez Corę. Kobieta zaproponowała Zelenie możliwość udowodnienia ojcu, że jej magia jest dobra, poprzez uratowanie komuś życia. W tym celu zabrała dziewczynkę do Zaczarowanego Lasu, a po jakimś czasie odesłała ją do domu, wymazując jej wspomnienia z pobytu w innej krainie.[2]

Któregoś dnia, kiedy Zelena goliła szyję ojca, mężczyzna dał jej radę, mówiąc jej, że nieważne co czuje, musi nadrabiać miną. Kiedy córka przypadkowo zadrasnęła go brzytwą, wyczarowała szmatkę, aby opatrzyć ranę. Użycie przez nią magii zezłościło drwala i jednocześnie przeraziło. Nie chciał przyjąć jej pomocy i wyjawił jej, że nie jest jego biologiczną córką. Złośliwie nazwał ją także "wiedźmą". Zraniona Zelena postanowiła udać się do Czarnoksiężnika z Oz, aby dowiedzieć się prawdy o swojej przeszłości.[1]

Rodzina Edytuj

Drwal

żona drwala

Zelena

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Sezon 5 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Andrew Chambliss (scenariusz) & Mario Van Peebles (reżyseria). (6 kwietnia 2014). "Nie łatwo być zielonym". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 16.
  2. David H. Goodman, Brigitte Hales (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (24 kwietnia 2015). "Siostry". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 19.