FANDOM

Real-world
„Dziś wróci w nocy po jednego z moich braci. Miałeś rację, magia zniszczy moją rodzinę.”

"Druga gwiazda na prawo" to dwudziesty pierwszy odcinek drugiego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 5 maja 2013 roku na kanale ABC, a w Polsce 12 maja 2013 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Emma, Mary Margaret i David ruszają na poszukiwania Reginy, gdy odkrywają, że ona, jak również niektóre magiczne fasole zniknęły. Pomimo protestów Neala, Emma nadal wierzy, że Tamara miała swój udział w zniknięciu Reginy. Pan Gold rozważa powiedzenie Lacey prawdy na temat swojej umiejętności przywoływania magii. Tymczasem po tym, jak Rumpelsztyk porzuca swojego syna i pozwala mu samemu podróżować przez portal, młody Bae trafia do XIX-wiecznego Londynu i zostaje przygarnięty przez rodzinę Darlingów, gdzie zaprzyjaźnia się z ich córką Wendy.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni
  • Nieznany pies jako Nana

Usunięte scenyEdytuj

"Książki z bajkami"
Darlingowie spożywają kolację. Kiedy Mary serwuje jedzenie, George prosi czytającą książkę Wendy, aby odłożyła ją, gdyż niegrzecznie jest czytać przy stole. Dziewczyna twierdzi, że właśnie doszła do części, w której uczeń ma rzucić magiczne zaklęcie, a jej matka komentuje to mówiąc, że jest już za stara na bajki. Wendy patrzy chłodno na matkę, po czym znowu zaczyna czytać. Ojciec ponownie mówi jej, aby odłożyła lekturę, lecz dziewczyna nie słucha. Rodzice patrzą na siebie, po czym George każe jej oddać mu książkę i iść prosto do swojego pokoju. Wendy zamyka książkę i bierze jedzenie w serwetkę, którą trzyma w dłoni. Wręcza książkę ojcu i odchodzi, ukrywając jedzenie za plecami.

CiekawostkiEdytuj

  • Karta tytułowa przedstawia wieżę zegarową Big Ben (zobacz zdjęcie
    2x21 Title card
    ).
  • W jednym z wywiadów Adam Horowitz powiedział, że rodzina Darlingów pochodzi z prawdziwego wiktoriańskiego Londynu, a nie z tego fikcyjnego, z którego pochodziła Alicja.
  • Na oknie w sypialni dzieci Darlingów widać namalowany żaglowiec.
  • Naszyjnik, który pan Gold daje Lacey, jest tym samym, który Belle nosiła w swoim koszmarze w odcinku Krokodyl.
  • W scenie, w której cień zabiera Baelfire'a do Nibylandii, zegar na Big Benie wskazuje godzinę 8:15. Są to dwie z sześciu specjalnych liczb z Zagubionych.
  • Parasolka i czapka Johna Darlinga oraz miś Michaela są dokładnie takie same, jak w filmie Piotruś Pan Disneya.
  • Fabuła odcinka jest nawiązaniem do powieści Piotruś Pan.
  • Baelfire trafia do Ogrodów Kensingtońskich. Jest to nawiązanie do powieści Piotruś Pan w Ogrodach Kensingtońskich J.M. Barriego.
  • Nazwisko Meghan Ory zostało wymienione w czołówce, jednak nie pojawia się ona w odcinku.

Chronologia wydarzeńEdytuj

Powiązania odcinkówEdytuj

WpadkiEdytuj

  • Baelfire bierze jeden bochenek chleba i zjada go, ale gdy Wendy odbiera cały talerz, wszystkie trzy bochenki są nietknięte.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 2x21: "Druga gwiazda na prawo"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 2

SP. "Magic is Coming"
1. "Klątwa zdjęta"
2. "Łączą nas dwa światy"
3. "Pani Jeziora"
4. "Krokodyl"
5. "Doktor"
6. "Tallahassee"
7. "Księżycowe dziecko"

8. "W otchłani"
9. "Królowa Kier"
10. "Podstęp ze świerszczem"
11. "Obcy"
12. "W imię brata"
13. "Mały"
14. "Manhattan"
15. "Królowa nie żyje"

16. "Córka młynarza"
17. "Witajcie w Storybrooke"
18. "Odważny, prawdomówny i bezinteresowny"
SP. "The Price of Magic"
19. "Lacey"
20. "Zła Królowa"
21. "Druga gwiazda na prawo"
22. "I prosto, aż do poranka"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki