FANDOM

Czerwony Król to postać pojawiająca się w serialu Once Upon a Time in Wonderland. Debiutuje w odcinku Heart of Stone.

W jego rolę wciela się Garwin Sanford.

Historia Edytuj

Na królewskim balu organizowanym w Krainie Czarów Czerwony Król niechętnie przemieszczał się pomiędzy swoimi gośćmi w tłumie. Kobieta, której nie znał, Anastazja, powitała go nieśmiało, ku jego uciesze. Zaczęli rozmawiać, lecz po chwili strażnicy przyprowadzili przed oblicze króla Willa, który wtargnął na bal, używając fałszywego zaproszenia. Ku niezadowoleniu króla, Anastazja także została wyrzucona po tym, jak odkryto, że nosiła skradzioną sukienkę.[1]

Kolejnej nocy Czerwony Król przyłapał Anastazję na kradzieży klejnotów z jego zamku, gdy czerwona korona przykuła jej wzrok. Mężczyzna zapytał, dlaczego ucieka się do kradzieży, a w odpowiedzi usłyszał, że ma tyle bogactwa, że utraty kilku cennych przedmiotów nawet by nie zauważył. Kiedy Anastazja opowiedziała mu o tym, że ​​hierarchia dyktuje, kto jest bogaty, a kto biedny, władca pozwolił jej zatrzymać koronę. Następnie zaoferował jej więcej drogocennych przedmiotów, jeżeli zgodzi się wyjść za niego. Kobieta, mimo miłości do Willa, przyjęła propozycję małżeństwa. Następnie, ubrana w strój królewski i z czerwoną koroną na głowie, została przedstawiona poddanym jako nowa królowa. Weszła na balkon, aby pozdrowić tłum wraz z królem.[1]

Czerwony Król, w przeciwieństwie do Królowej Kier, nie pochwalał magii i podkreślał, że oddziela ona władcę od poddanych. Z tego powodu Anastazja utrzymywała swoje magiczne lekcje z Corą w tajemnicy przed nim. Królowa Kier powiedziała, że była zaskoczona, otrzymując zaproszenie od Czerwonego Króla na wesele, ponieważ nigdy się w niczym nie zgadzali.[2]

Jakiś czas później Czerwony Król stał się niewierny Anastazji i za pomocą podziemnych tuneli niezauważenie wprowadzał i wyprowadzał z zamku swoje "towarzyszki".[2]

Rodzina Edytuj

Czerwona Królowa

Czerwony Król

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje
  • Czerwony Król ożenił się z Anastazją, która przyjęła imię Czerwonej Królowej

Występy Edytuj

Once Upon a Time in Wonderland Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Czerwony Król oparty jest na postaci o tym samym imieniu z powieści Po drugiej stronie lustra.
  • Notatka castingowa opisuje go następująco: "50-latek, przystojny, mądry i ma brytyjski akcent".[3]

Przypisy Edytuj