FANDOM

Czarownica z Północy to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Kansas trzeciego sezonu.

W jej rolę wciela się Karen Holness.

Historia Edytuj

Czarownica z Północy reprezentująca mądrość, wraz ze swoimi siostrami, Czarownicą ze Wschodu wyrażającą odwagę i Czarownicą z Południa będącą przedstawicielką miłości, sprawowały władzę w Oz i chroniły krainę dzięki swoim magicznym umiejętnościom. Puste krzesło z Zachodu, przy którym obradowały, należące do niewinności, było puste. Razem mogły osiągnąć wszystko, a ich moc była niewyobrażalna. Czarownice były także zaznajomione z Kroniką - księgą, w której spisano przyszłość i przeszłość Oz. Zawierała pewną przepowiednię, która mówiła, że któregoś dnia "poprzez cyklon dołączy do nich potężna czarownica jako protektorka Oz".[1]

Jakiś czas później Glinda znalazła Zelenę, która pasowała do opisu z proroctwa. Kobieta dołączyła do sióstr jako Czarownica z Zachodu. Kiedy przez tornado do Oz trafiła Dorotka Gale, Zelena zaczęła podejrzewać, że przepowiednia mówiła o dziewczynce, a nie o niej. Aby dowiedzieć się czegoś więcej, przejrzała Kronikę i poznała drugą część proroctwa - "czarodziejka z innej krainy wypełni swe przeznaczenie i pokona największe zło Oz". Zelena zaczęła uważać, iż to ona jest "największym złem Oz". Kiedy Czarownica z Północy i jej siostry przyjęły Dorotkę do swojej rodziny, Zelena próbowała pozbyć się dziewczyny. Upozorowała własną śmierć, a następnie - udając Czarnoksiężnika - pozbyła się Dorotki, odsyłając ją do domu. Wygnała także Czarownicę z Południa do Zaczarowanego Lasu.[1]

Kiedy Zelena przejęła władzę w Oz, Czarownica z Północy stała się znana jako "Zła Czarownica z Północy". Kobieta rzuciła klątwę na drwala o imieniu Stanum, zamieniając go w blaszanego człowieka w ramach kary za wycinkę drzewa z jej lasu.[2]

Magiczne umiejętności Edytuj

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Sezon 6 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Czarownica z Północy oparta jest na postaci o tym samym imieniu z powieści dla dzieci Czarnoksiężnik z Krainy Oz.
  • Na stole, przy którym zasiadają czarownice z Oz, wykute są symbole alchemiczne czterech żywiołów. Elementem Czarownicy z Północy jest powietrze symbolizujące północ (znak trójkąta skierowanego ku górze, z poziomą linią przechodzącą przez środek figury).

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Andrew Chambliss, Kalinda Vazquez (scenariusz) & Gwyneth Horder-Payton (reżyseria). (4 maja 2014). "Kansas". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 20.
  2. David H. Goodman, Brigitte Hales (scenariusz) & Michael Schultz (reżyseria). (23 kwietnia 2017). "Tam, gdzie latają drozdy". Dawno, dawno temu. Sezon 6. Odcinek 18.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki