FANDOM

Real-world
„Moje serce należy do innego. Do Fredericka, mężczyzny, którego miałam poślubić.”
— Abigail do Księcia.

"Co przydarzyło się Frederickowi?" to trzynasty odcinek pierwszego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 19 lutego 2012 roku na kanale ABC, a w Polsce 19 sierpnia 2012 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Targany wielkimi emocjami, David rozważa wyznanie Kathryn prawdy na temat związku z Mary Margaret, a tym samym zakończenie swojego pozbawionego miłości małżeństwa. Emma umawia się na spotkanie z tajemniczym nieznajomym. Tymczasem w bajkowym świecie Książę, który uciekł ze ślubnego kobierca, poszukuje Królewny Śnieżki.

Streszczenie Edytuj

Przeszłość postaci Edytuj

Abigail przybywa na kilka godzin przed ślubem do zamku króla George'a - chce upewnić się, czy z przygotowaniami wszystko w porządku. Władca przytakuje, następnie konfrontuje się ze strażnikami - rozkazuje im odnaleźć Księcia, który obecnie ścigany przez rycerzy, stara się zbyć ich z tropu.

Na moment wydaje się, że ucieczka się powiodła, niestety - zostaje pochwycony przez dwóch wojowników, którzy są eskortą Abigail. Księżniczka była sprytniejsza od niego i poznała całą prawdę na temat historii księcia. Nie zamierza go jednak wydać królowi, ale prosi o drobną przysługę.

Podczas drogi w nieznane, Książę wypytuje księżniczkę, dlaczego tak nagle mu pomaga. Abigail zdradza, iż także nie chce ślubu z nim, gdyż kocha kogoś innego. Ukazuje mu złoty posąg, przedstawiający jej prawdziwą miłość - rycerza, imieniem Frederick. Jak się okazuje, jest to jego ciało, pod klątwą, jaką dotknięty jest Midas. Podczas podróży, Frederick ochronił jej ojca, poświęcając swoje życie, gdyż przypadkowo dotknął zaklętej dłoni. Pocałunek prawdziwej miłości nie zdjął klątwy - jedyne, co to może zrobić, to woda z jeziora Nostos. Nikt, kto po nią poszedł, nie wrócił. Książę przysięga pomóc Abigail w ocaleniu jej miłości.

Wieczorem, oboje dochodzą do ołtarzyku, w którym dawane są dary, by zyskać miłosierdzie stwora zamieszkującego jezioro. Książę stwierdza, że to niewiele dało zmarłym, następnie w dalszą podróż rusza samotnie. Nad jeziorem nabiera trochę wody, pobudzając tym samym stwora - Syrenę. Kobieta uwodzi go, mówiąc, że stanie się tym, kim zapragnie. Na dowód przemienia się w Śnieżkę. Uwodzi Księcia, ten jednak nie wierzy w iluzję. Po dłuższych próbach, Syrena stwierdza, że jest pierwszym, który oparł się jej iluzji. Następnie wciąga go pod wodę. Książę dostrzega leżące na dnie szkielety, a przy nich nóż. Syrena podpływa do niego, gdy ten wbija nóż w jej brzuch. Stwór umiera, zaś on nabiera wody i powraca do Abigail, czekającej przy posągu.

Wody jeziora niszczą złoto i uwalniają Fredericka. Wdzięczni zakochani pytają, jak mogą się mu odwdzięczyć. Książę prosi jedynie o bagaż do podróży oraz jednego z koni. Nim odchodzi, Abigail ostrzega go przed królem - twierdzi, że George teraz, gdy uciekł, będzie żądny zemsty i zrobi wszystko, by zniszczyć jego szczęście.

Pod wieczór, Książę dojeżdża na polanę, nawołując Śnieżkę. Z pola wychodzi Czerwony Kapturek - oznajmia, iż królewna odeszła do jego pałacu, by się z nim spotkać, i już nie wróciła. Książę postanawia ją znaleźć. Rozmowę przerywa najazd wojsk króla George'a. David i Kapturek uciekają.

Storybrooke Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni
  • Nieznany mężczyzna jako Floyd

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia Fredericka przemienionego w złoty posąg (zobacz zdjęcie
    1x13 Title card
    ).
  • Syrena, z którą walczy David, jest nawiązaniem do syren z greckiej mitologii, które wabiły marynarzy swoim śpiewem.
  • Gra, którą gra Henry, to przenośna wersja Space Paranoids. Jest to gra stworzona przez Kevina Flynna w filmie Tron.
  • Kapelusz, który Abigail nosi w Zaczarowanym Lesie, został zrobiony przez kanadyjską modystkę Lucy Dunlap.
  • Wypowiedziane przez Emmę zdanie: "It's all in the wrists" jest nawiązaniem do filmu Tron.
  • Nieznajomy mówi, że ma na imię August. August (sierpień) jest ósmym z kolei miesiącem w roku, 8 jest jednym z numerów z serialu Zagubieni.
  • Postać króla Midasa, który zamienia w złoto wszystko, czego dotknie, pochodzi z greckiej mitologii.
  • Słowo "Nostos" to po grecku powrót do domu. Jest ono nawiązaniem do Odysei Homera.

Wpadki Edytuj

  • Kiedy Książę pierwszy raz widzi Syrenę, jedna jego stopa znajduje się na brzegu, natomiast druga w wodzie. W kolejnym ujęciu obie nogi Davida znajdują się w wodzie.
  • Numer na tablicy rejestracyjnej samochodu Jima to 40F5TH. Taki sam numer można było wcześniej zobaczyć na tablicy rejestracyjnej samochodu Reginy.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 1x13: "Co przydarzyło się Frederickowi?"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 19:55.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 1

1. "Pilot"
2. "Co kochasz najbardziej"
3. "Zakochana Śnieżka"
4. "Umowa"
5. "Głos sumienia"
6. "Pasterz"
7. "Serce to samotny myśliwy"
8. "Zrozpaczone dusze"

9. "Biegun północny"
10. "7:15 rano"
11. "Owoc z zatrutego drzewa"
12. "Powierzchowność"
13. "Co przydarzyło się Frederickowi?"
14. "Marzyciel"
15. "Na gorącym uczynku"
16. "Jądro ciemności"

17. "Zaczarowany kapelusz"
18. "Stajenny"
19. "Powrót"
20. "Nieznajomy"
21. "Jabłko jak krew czerwone"
22. "Kraina pozbawiona magii"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki