FANDOM

„Chata Baby Jagi jest... wyjątkowa. [...] Nieważne jak bardzo będzie was kusiło, niczego nie jedzcie.”

Chatka z piernika to miejsce w Zaczarowanym Lesie, pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Biegun północny pierwszego sezonu.

Historia Edytuj

Chatka z piernika była domem Baby Jagi. Kiedy w posiadaniu wiedźmy znalazło się zatrute jabłko, Zła Królowa, chcąc zdobyć owoc, wysłała po nie rodzeństwo - Jasia i Małgosię. Jako że dom chroniony jest magią, jedynie dzieci mogą do niego wejść. Chata, urządzona z ciasta i cukierków, zawiera jeszcze więcej słodyczy wewnątrz. Po tym, jak Jaś i Małgosia weszli do środka, zauważyli śpiącą Babę Jagę na krześle. Pomimo ostrzeżeń królowej, aby niczego nie jedli, chłopiec zlizał lukier z babeczki, budząc czarownicę. Wiedźma próbowała zjeść rodzeństwo, ale dzieci oszukały ją i zamknęły w jej własnym piecu, po czym uciekły z domu razem z zatrutym jabłkiem.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Chatka z piernika oparta jest na miejscu o tej samej nazwie z baśni Jaś i Małgosia.
  • Chatka z piernika pojawia się na karcie tytułowej odcinka Biegun północny (zobacz zdjęcie
    1x09 Title card.png
    ).
  • Chata została wygenerowana komputerowo na podstawie szkiców koncepcyjnych scenografa Michaela Joya. Wnętrze natomiast zostało skonstruowane przez Michaela Joya i Marka Lane'a.[2]
  • Okrągłe ciasteczka, które Ava i Nicholas jedli w mieszkaniu Mary Margaret, to te same, które znajdowały się na ścianach chaty.[1]

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki