FANDOM

Nie żartowałeś z tą wieczną nocą.

Brocéliande, znany także jako Las Wiecznej Nocy, to miejsce w Camelocie, pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Stolica Zguby piątego sezonu.

Historia Edytuj

Przed trzecią klątwą Edytuj

Podczas przeszukiwania biblioteki książek w wieży Merlina, Regina znalazła księgę zawierającą szczegółowy opis magicznego muchomora znanego jako Karmazynowa Korona, który mógłby zostać użyty do komunikowania się z Merlinem. Dowiadując się, że grzyb rośnie w Brocéliande, David i król Artur udali się do lasu, aby go zdobyć. W czasie drogi mężczyźni znaleźli wspólny temat do rozmowy, dotyczący ich skromnych początków i awansu w społeczeństwie. Po dotarciu do jeziora w środku lasu zauważyli most prowadzący na małą, omszałą wysepkę, na której rosła Karmazynowa Korona. Obawiając się, że most nie utrzyma dwóch osób, David poszedł sam. Po odcięciu Karmazynowej Korony i umieszczeniu jej w sakwie, mężczyzna został zaatakowany przez widmowych rycerzy. Po pokonaniu trzech przeciwników, nieoczekiwanie czwarty rycerz wciągnął Davida pod wodę, ale Artur zdołał go uratować. Bez wiedzy Davida, Artur ukradł muchomora, pozwalając mężczyźnie wierzyć, że zaginął podczas walki z rycerzami, sam jednak nie chciał dopuścić do ich rozmowy z Merlinem. Mimo że misja zakończyła się klęską, zbudowała silną więź między Arturem i Davidem, w wyniku czego król Artur mianował Davida rycerzem Okrągłego Stołu i powierzył mu Niebezpieczne Miejsce.[1]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Jane Espenson (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (11 października 2015). "Stolica Zguby". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 3.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki