FANDOM

„Miesiąc temu dzieciak, którego oddałam do adopcji, zjawił się u mnie, prosząc o pomoc, i wylądowałam tutaj.”

Bostoński apartament Emmy to miejsce w Bostonie, w Świecie Bez Magii, pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pilot pierwszego sezonu.

Historia Edytuj

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po wyjściu z więzienia, Emma Swan zyskała pracę jako poręczycielka i przeprowadziła się do Bostonu. Przez kilka tygodni lub miesięcy korespondowała na serwisie randkowym z malwersantem o imieniu Ryan, którego miała zamiar aresztować. Podczas randki w restauracji wyjawiła mu prawdę, a kiedy próbował uciec - zatrzymała go i został aresztowany. Po ciężkiej nocnej pracy, kobieta wróciła do mieszkania, kupując wcześniej artykuły spożywcze. Jako że w tym dniu obchodziła dwudzieste ósme urodziny, kupiła dla siebie małe ciastko, pomyślała życzenie i zdmuchnęła świeczkę. Po chwili zadzwonił dzwonek do drzwi, a gdy kobieta otworzyła, spotykała młodego chłopca, Henry'ego, podającego się za jej syna, którego oddała dziesięć lat temu. Kiedy chłopiec wprosił się do mieszkania, przytłoczona Emma zamknęła się w łazience, z której wyszła po kilku chwilach, po uspokojeniu się. Henry wesoło poprosił ją, aby pojechała wraz z nim do domu. Zamiast tego kobieta zagroziła wezwaniem policji, lecz chłopiec próbował pokrzyżować jej plany mówiąc, że powie funkcjonariuszom, iż ta go porwała. Emma, korzystając ze swojej "super mocy", odkryła, że kłamie, i zaczęła wykonywać połączenie telefoniczne. Henry'emu udało się ją powstrzymać, prosząc ją, aby odwiozła go do domu. Kobieta niechętnie zgodziła się i razem z chłopcem udała się samochodem do miasta zwanego Storybrooke.[2]

Jakiś czas później, po przeprowadzeniu się do mieszkania Mary Margaret, Emma sprowadziła do Storybrooke rzeczy ze swojego bostońskiego mieszkania.[3]

Przed drugą klątwą Edytuj

Po opuszczeniu Storybrooke, aby uciec przed klątwą Piotrusia Pana, Emma i Henry uzyskali nowe, fałszywe wspomnienia od Reginy, w których wiedli wspólne życie. Pamiętali, że w mieszkaniu Emmy w Bostonie wybuchł pożar, przez co musieli przeprowadzić się do Nowego Jorku.[4][5]

Ciekawostki Edytuj

  • Numer apartamentu to 205 (zobacz zdjęcie
    1x01 Emma meets Henry
    ).
  • W skrypcie odcinka mieszkanie Emmy zostało opisane jako "małe, obskurne mieszkanie w sztampowym apartamentowcu"; "tego rodzaju miejsce, w którym mieszkasz, bo musisz, nie dlatego, że chcesz".[6]
  • Na blacie kuchennym znajduje się ogromna figurka czerwonego jabłka (zobacz zdjęcie
    1x01 Going where
    ).

Przypisy Edytuj

  1. David H. Goodman, Liz Tigelaar (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (15 stycznia 2012). "Biegun północny". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 9.
  2. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Mark Mylod (reżyseria). (23 października 2011). "Pilot". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 1.
  3. David H. Goodman (scenariusz) & David Solomon (reżyseria). (13 listopada 2011). "Umowa". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 4.
  4. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (15 grudnia 2013). "Powrót do domu". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 11.
  5. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (9 marca 2014). "Nowojorska serenada". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 12.
  6. http://www.zen134237.zen.co.uk/Once_Upon_A_Time/Once_Upon_A_Time_1x01_-_Pilot.pdf

Więcej z Fandomu

Losowa wiki