FANDOM

Szablon:Ikony

Twój głos potrafi ukoić nawet najbardziej znękaną duszę.
"Biedna, nieszczęsna dusza" to szesnasty odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 22 marca 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 12 kwietnia 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Hak wykorzystuje swoją skomplikowaną historię z Ursulą, aby dowiedzieć się, co ta wie na temat ostatecznej rozgrywki Golda. Gold i Królowe Ciemności torturują Augusta, chcąc wydusić z niego informacje na temat Autora, podczas gdy Emma, Mary Margaret i David ścigają się z czasem, chcąc ich odnaleźć. Regina coraz bardziej obawia się o bezpieczeństwo Robin Hooda, jednocześnie zmagając się z zachowaniem swojej przykrywki w towarzystwie złoczyńców. W retrospekcji z Krainy Baśni, gdy niespokojna, młoda Ursula angażuje Haka do pomocy w ucieczce z domu, wkrótce dowiaduje się, że niemądrze jest zaufać piratowi.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie

Usunięte sceny Edytuj

"Krowa o imieniu Nan" (scena nr 6)
Regina pyta przetrzymywanego w domku Golda Augusta, co wie na temat ilustracji, na której przedstawiony jest jej pocałunek z Robin Hoodem. Mills twierdzi, że wie więcej, do czego się przyznaje. August opowiada jej historyjkę o krowie imieniem Nan, farmerze i jego żonie, która nie ma żadnego związku z tym, o co pytała kobieta.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia Ursulę (zobacz zdjęcie
    4x16 Title card
    ).
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do piosenki z filmu Mała Syrenka Disneya, którą Ursula śpiewała Ariel.
  • W scenie, w której Pan Gold przesłuchuje Augusta, trzymając go blisko ognia, ogień w kominku były prawdziwy.
  • Sen Reginy o Robin Hoodie nie był pierwotnie w scenariuszu. Scena ta została dodana później, ponieważ ABC chciało się upewnić, że widzowie będą wiedzieli, że Robin wróci.
  • Emma wykopująca drzwi przy wtargnięciu do domku Golda była pomysłem Jennifer Morrison.
  • Śpiew Ursuli nie był głosem ani Tiffany Boone, ani Merrin Dungey.
  • W trakcie odcinka Ursula nuci piosenkę "Part of Your World" i śpiewa "Fathoms Below". Oba utwory pochodzą z filmu Mała Syrenka Disneya.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 24 grudnia 2014 roku.[1]
  • Pierwsza scena na Jolly Rogerze została nakręcona w ciągu ośmiu godzin na solidnej scenie teatralnej z dużą ilością dymu.[2]
  • Sceny w domku Golda były nagrywane trzy dni. Eion Bailey miał oparzenia na rękach przez bycie związanym cały ten czas.[2]
  • Sceny w dokach Storybrooke zostały nakręcone na prawdziwym pływającym doku w Steveston.[2]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x16: "Biedna, nieszczęsna dusza"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
2

Oddanych głosów: 2

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj