FANDOM

Prawda i tak zawsze wychodzi na jaw.
Bazaltar do Gerdy.[1]
Bazaltar to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Opowieść o dwóch siostrach czwartego sezonu.

Postać jest wygenerowana komputerowo, a głos podkłada jej John Rhys-Davies.

Historia Edytuj

Do Bazaltara przyszła jedna z królewskich księżniczek Arendelle, Gerda, wyrażając żal z powodu utraty sióstr, Ingrid i Helgi. Troll pocieszył ją i spytał, jak do tego doszło, lecz kobieta zataiła to przed nim twierdząc, że to zbyt bolesne, by o tym mówić. Gerda poprosiła go o potężny eliksir zapomnienia, który będzie w stanie wymazać wspomnienia o jej siostrach wszystkim w królestwie. Bazaltar zgodził się jej pomóc, ale ostrzegł, że prawda zawsze wychodzi na jaw, dodał także, że magia ma swoją cenę. Niemniej jednak Gerda wyraziła na to zgodę, a wkrótce po tym wszyscy mieszkańcy Arendelle zapomnieli o Ingrid i Heldze.[1]

Kilka lat później Gerda została królową Arendelle i doczekała się dwóch córek, Elsy i Anny. Gdy starsza z dziewczynek zaczęła przejawiać magiczne zdolności związane z lodem, ona i jej mąż zdecydowali się się odwiedzić Misthaven, aby znaleźć rozwiązanie. Para królewska udała się tam pod pozorem podróży dyplomatycznej na Wyspy Północne, lecz Bazaltarowi wyjawiła prawdziwy cel swojej podróży. W drodze powrotnej Gerda i jej mąż zginęli w czasie sztormu, a nową królową została Elsa. Podczas planowania ślubu Anny z Kristoffem siostry odkryły pamiętnik matki, gdzie odkryły, że powodem wyjazdu ich rodziców z Arendelle była magia starszej córki. Anna i Elsa skonsultowały się z Bazaltarem, który przyznał, że ich rodzice udali się do Misthaven, lecz nie wie dlaczego.[2]

Kiedy Anna ponownie odwiedziła Bazaltara, przyprowadziła ze sobą Belle, która chciała odzyskać utracone wspomnienia dotyczące śmierci jej matki. Używając magii, skalny troll wydobył z umysłu Belle wspomnienia i przekształcił je w kamień. Następnie kazał jej wrócić do miejsca, gdzie straciła wspomnienia, zaparzyć kamień w herbacie i wypić ją. Anna natomiast spytała go o Ingrid, która podawała się za siostrę jej zmarłej matki. Mimo że dziewczyna nie wierzyła jej, troll wyjawił, że ​​jej matka, Gerda, miała jeszcze dwie starsze siostry, Ingrid i Helgę, z którymi była bardzo związana w dzieciństwie. Dodał, że nie wie, w jaki sposób Ingrid i Helga zginęły, ale była to tragedia, która skłoniła jej matkę do usunięcia wszystkim w królestwie wspomnień o jej siostrach.[1][3]

Magiczne umiejętności Edytuj

Rodzina Edytuj

Skalne trolle

ElsaAnna

Kristoff

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje
  • Kristoff został adoptowany przez skalne trolle, w tym przez Bazaltara

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Bazaltar oparty jest na postaci o tym samym imieniu z filmu Kraina lodu Disneya.
  • Notatka castingowa opisuje go jako "łagodnego, mądrego" i nazywa "źródłem niespodziewanej wnikliwości".[4]
  • W jednej ze scen w polskiej wersji odcinka Sprawy rodzinne jego imię jest błędnie czytane przez lektora jako Baltazar.

Przypisy Edytuj