FANDOM

Zostałem naznaczony. Nie ma innego wyjścia.
Amulet Widma to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Klątwa zdjęta drugiego sezonu.

Historia Edytuj

Po pierwszej klątwie Edytuj

W Storybrooke pan Gold szukał zemsty na Reginie za to, że przez dwadzieścia osiem lat więziła jego ukochaną, Belle. Kiedy pani burmistrz została zamknięta w więzieniu dla bezpieczeństwa jej i mieszkańców, Gold oznaczył ją amuletem i przywołał Widmo, aby na nią polowało. Zaatakowaną Reginę uratowali David, Emma i Mary Margaret. Ze względu na Henry'ego Emma postanawia chronić jego matkę adopcyjną. Jako że Widmo nie jest żywe, nie może zostać zabite, dlatego też Regina użyła magicznego kapelusza, aby zwabić do niego bestię. Niestety portal wciągnął także Emmę i Mary Margaret.[1]

Po przybyciu do Zaczarowanego Lasu Widmo zaatakowało księcia Phillipa, który w czasie potyczki dotknął jego amuletu. Po zostaniu oznaczonym jako kolejna ofiara bestii, książę opuścił swoją ukochaną, Aurorę, oraz towarzyszkę podróży imieniem Mulan, aby zmierzyć się ze swoim losem. Kiedy kobiety uświadomiły sobie, co się stało, próbowały znaleźć mężczyznę, lecz było za późno - zauważyły tylko, jak Widmo wyssało duszę Phillipa, po czym wróciło do amuletu. Ciało księcia spoczęło na pozostałościach zamku Aurory. Owinąwszy amulet w płótno, Mulan dała go Aurorze na przechowanie.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Symbol widoczny na jednej ze stron amuletu jest jednym z symboli alchemicznych i oznacza arsen, śmiertelnie trujący pierwiastek wykorzystywany w dawnych czasach do zabijania ludzi.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (30 września 2012). "Klątwa zdjęta". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 1.