FANDOM

Clapper icon Real-world

Adam Horowitz to amerykański scenarzysta i producent. Jest współtwórcą, scenarzystą, reżyserem i producentem wykonawczym seriali ABC Dawno, dawno temu i Once Upon a Time in Wonderland, obok Edwarda Kitsisa.

Biografia Edytuj

Horowitz ukończył Hunter College High School w 1990 roku. Uczęszczał na University of Wisconsin-Madison i ukończył je z tytułem licencjata w 1994 roku, na kierunku sztuki komunikacji i nauk politycznych. Tam poznał swojego przyszłego współpracownika, Edwarda Kitsisa. Horowitz był pisarzem i reporterem gazety studenckiej The Daily Cardinal.

Kariera Edytuj

Kitsis i Horowitz udali się do Los Angeles i pracowali razem przy takich produkcjach jak Fantasy Island, Felicity czy Popular, zanim dołączyli do zespołu Zagubionych w połowie pierwszego sezonu. Jego żoną jest Erin Barrett Horowitz.

Horowitz, Kitsis i reszta zespołu Zagubionych wygrali Writers Guild of America Award za najlepszy serial dramatyczny w lutym 2006 (sezon pierwszy i drugi). Rok później zostali nominowani do tej samej nagrody za pracę nad drugim i trzecim sezonem,[1] w 2009 za pracę przy sezonie czwartym,[2] a w 2010 - piątym.[3]

Horowitz i Kitsis stworzyli razem dramat telewizyjny Dawno, dawno temu dla ABC, który rozpoczął nadawanie w 23 października 2011 roku. Serial skupia się na mieście zamieszkiwanym przez baśniowe postacie, które nie są świadome swoich prawdziwych tożsamości. Mężczyźni wymyślili koncepcję serialu siedem lat przed dołączeniem do Zagubionych, ale chcieli poczekać na jego zakończenie, aby móc w pełni skoncentrować się na nowym projekcie.[4][5]

Ciekawostki Edytuj

  • Jego ulubioną baśniową postacią jest Śnieżka, dlatego też serial skupia się w między innymi w szczególności na niej.[6]
  • Jego ulubionym odcinkiem jest odcinek pilotażowy.[7]

Dawno, dawno temu Edytuj

Scenarzysta Edytuj

Dawno, dawno temu

Once Upon a Time in Wonderland

Reżyser Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki