FANDOM

25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy postaci z odcinka Co kochasz najbardziej. Jeżeli szukasz ślepej wiedźmy z odcinka Biegun północny, zobacz Baba Jaga.
Będziemy szczęśliwi?
Ślepa wiedźma do Złej Królowej.[1]

Ślepa wiedźma to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Co kochasz najbardziej pierwszego sezonu. W jej rolę wciela się Patti Allan.

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy przez Złą Królową została przeniesiona do Storybrooke, gdzie stała się znana jako panna Ginger.

Historia Edytuj

Ślepa wiedźma była obecna razem z kilkoma innymi czarnymi charakterami na spotkaniu ze Złą Królową, która zamierzała rzucić Mroczną Klątwę. Po zapewnieniu przez królową, że będą szczęśliwi w nowym świecie, wiedźma i inni dodali do wywaru kosmyki swoich włosów jako składniki. Kiedy wreszcie władczyni poświęciła serce swojego rumaka, pojawiła się niewielka chmura dymu, lecz klątwa w ostateczności nie zadziałała. Po konsultacji z twórcą klątwy, królowej przy drugiej próbie udało się rzucić klątwę, która wysłała ślepą czarownicę oraz większość mieszkańców Zaczarowanego Lasu do innego świata.[1]

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy ślepa wiedźma została przeniesiona do Storybrooke, gdzie zyskała nowe życie jako panna Ginger. Była obecna na konferencji prasowej w ratuszu u pani burmistrz, kiedy stanowisko szeryfa miasta zostało puste z powodu śmierci Grahama, a Regina zamierzała mianować Sidneya na nowego stróża prawa. Gdy Emma Swan przybyła razem ze statutem miasta, w którym zapisane jest, że burmistrz nie może mianować kogoś szeryfem, ale jedynie wskazać go na kandydata w wyborach, pani burmistrz była zmuszona zastosować się do reguł. Po wyborach, panna Ginger była obecna w jadłodajni, gdy Sidney i Regina obwieścili Emmie, że została nowym szeryfem.[2]

Kilka tygodni później, kiedy Regina przebywała w swoim biurze, odebrała telefon od panny Ginger, która skarżyła się jej na warunki pracy i temperaturę powietrza.[3] Innego dnia, gdy Ruby odbierała telefony na posterunku szeryfa, przestraszona panna Ginger zadzwoniła, aby poinformować o podejrzanym osobniku czyhającym wokół jej domu. Ruby jednak zapewniła ją, że tylko Pongo, dalmatyńczyk Archiego.[4]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Zobacz też Edytuj

  1. 1,0 1,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Greg Beeman (reżyseria). (30 października 2011). "Co kochasz najbardziej". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 2.
  2. Jane Espenson (scenariusz) & Michael Waxman (reżyseria). (8 stycznia 2012). "Zrozpaczone dusze". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 8.
  3. Ian Goldberg, Andrew Chambliss (scenariusz) & Bryan Spicer (reżyseria). (29 stycznia 2012). "Owoc z zatrutego drzewa". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 11.
  4. Jane Espenson (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (11 marca 2012). "Na gorącym uczynku". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 15.