FANDOM

Klątwa znajduje się tutaj. Chronią ją magiczne przeszkody, takie, które możecie pokonać tylko wy.
Łysa Góra to miejsce w Zaczarowanym Lesie, pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Ciemność na skraju miasta czwartego sezonu.

Historia Edytuj

Łysa Góra była domem Czarnoboga, skrzydlatego demona, który strzegł kryształowej kuli zawierającej potężną klątwę. Ci, którzy odważyli się zapuścić w to miejsce, musieli pokonać trzy straszliwe przeszkody po drodze. Rumpelsztyk, pragnąc zdobyć klątwę dla siebie, zmanipulował Cruellę de Mon, Czarownicę i Ursulę tak, aby mu pomogły, oferując im szczęśliwe zakończenia. Cruella wykonała pierwsze zadanie, przeganiając za pomocą magii perswazji hordę jadowitych skarabeuszy. Po tym grupa dotarła do komory z kryształową kulą otoczoną ogniem. Czarownicy udało się pochłoną płomienie dzięki swojej smoczej naturze. Ursula natomiast podała swymi mackami samą klątwę Rumpelsztykowi. Gdy kula trafiła w ręce Mrocznego, spod skał wyłonił się Czarnobóg. Rumpelsztyk wyjaśnił Królowym Ciemności jego upodobania i odszedł, zamykając za sobą ogromne drzwi. Demon spośród trójki złoczyńców skupił swoją uwagę na Czarownicy, w tym czasie Cruella i Ursula wspięły się po skałach, aby uciec potworowi. Gdy kobiety były bezpieczne i pewne, że Czarnobóg ich nie dosięgnie, Ursula chwyciła mackami Czarownicę i przeniosła do siebie i Cruelli. Nie mogąc dotrzeć do intruzów, demon popatrzył się na nich swoimi świecącymi oczami i wydał gniewny ryk.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Łysa Góra oparta jest na lokalizacji o tej samej nazwie z filmu Fantazja Disneya.
  • Łysa Góra jest także oparta na prawdziwej górze na terenie Idaho.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Jon Amiel (reżyseria). (1 marca 2015). "Ciemność na skraju miasta". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 13.