FANDOM

Szablon:Ikony

Łapacz snów. Dostała jeden od Baelfire'a, ale ten jest inny.
"Łapacz snów" to piąty odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 25 października 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 24 stycznia 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

W Camelocie, w miarę jak Mary Margaret i David usiłują odzyskać sztylet Mrocznego, Emma używa łapacza snów do zajrzenia w przeszłość i sprawdzenia, w jaki sposób Merlin został zamieniony w drzewo. Emma i Regina wspólnie znajdują kluczowy składnik konieczny do uwolnienia Merlina, ale oznacza to wyścig z Arturem, który nie chce, by czarodziej został uwolniony. Tymczasem zachęcony przez swoje mamy, Henry zbiera się na odwagę, by zaprosić Violet na randkę. Z powrotem w Storybrooke, bohaterowie włamują się do domu Emmy, mając nadzieję na zlokalizowanie Golda, a to, co znajdują, daje im wgląd w ostateczną rozgrywkę Emmy. Z dala od oczu ciekawskich, Merida wyrusza z misją powierzoną jej przez Emmę i zaczyna kształtować Golda na bohatera, którego Mroczna potrzebuje do wyjęcia Excalibura.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

*: Postać pojawia się jedynie w materiałach archiwalnych poprzednich odcinków.
1: W napisach końcowych podano, że Guy Fauchon grał Vortigana. Jednakże w odcinku "Nimue" zostaje ujawnione, że wcielił się w rolę Nimue, a nie Vortigana.

Usunięte sceny Edytuj

"Zupa szlagiera" (scena nr 1-2)
Młody uczeń Czarodzieja udaje się do najwyżej położonej komnaty w wieży Merlina, gdzie czeka na niego jego nauczyciel szykujący magiczny wywar. Chłopiec przynosi mu młodą kałamarnicę, ostatni składnik mikstury, która pomoże mu w walce z Mrocznym. Czarownik wrzuca ją do kotła, a po chwili gotowy wywar przelewa do fiolki.

Ciekawostki Edytuj

Wpadki Edytuj

  • W jednej ze scen Hak mówi, że Neal kiedyś podarował Emmie łapacz snów. W rzeczywistości to Emma podarowała łapacz snów Nealowi.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 22 sierpnia 2015 roku.[2]
  • Dwie sceny w Camelocie: ta, w której Henry rozmawia z matkami w lesie, oraz ta, w której Emma i Regina uwalniają Merlina z drzewa, zostały nakręcone w Central Parku w Burnaby.[3]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x05: "Łapacz snów"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj