FANDOM

Real-world
Chcę umrzeć jak bohater. Chcę, żebyś mnie takim zapamiętała.
"Łabędzi śpiew" to jedenasty odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 6 grudnia 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 28 lutego 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Storybrooke znajduje się w trakcie oblężenia przez siły ciemności, w miarę jak wszyscy zmartwychwstali Mroczni obierają sobie za cel żyjącą duszę, by złożyć ją w ofierze i powrócić do świata żywych. W obliczu nieuchronnego przeznaczenia, Gold radzi Mary Margaret, Davidowi i reszcie bohaterów, by ci spędzili ostatnie, umykające chwile ciesząc się towarzystwem swoich bliskich. Jednakże Emma nie zamierza się poddawać, wiedząc, że ciąży na niej odpowiedzialność za naprawienie szkód, których się dopuściła, będąc Mroczną – jest jednak jeden problem, Mroczny Hak. Gdy ci dwoje staną do walki, a stawką będzie los Storybrooke, postępowanie Haka zdruzgocze Emmę w sposób, jakiego nikt nie przewidział. W retrospekcji z Krainy Baśni, Zła Królowa testuje siłę charakteru Haka, zmuszając go do konfrontacji z demonem z jego przeszłości, zanim zatrudni go do pozbycia się jednego z jej własnych.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Zaczarowanie" (scena nr 36)
Hak przychodzi do Mrocznego Pałacu, przynosząc dla Złej Królowej zakrwawioną koszulę swojego ojca. Mężczyzna mówi jej, że zdał jej test. Kobieta jest zachwycona i informuje go, że jest on dokładnie tym mężczyzną, którego szukała do zabicia swojej matki. Zgadza się również nigdy nie wspominać o tym zdarzeniu. Następnie królowa prosi mężczyznę o jego hak, który polewa eliksirem zdolnym do wyrwania serca jej rodzica.
Odejście grupy z Camelotu
Do odcinka została nakręcona scena przedstawiająca powrót króla Artura, Ginewry, Meridy, Violet, Sir Morgana i innych postaci do Camelotu, jednak została usunięta. W tej scenie pojawili się również Henry i Regina.[1][2][3]
Ta scena nie została uznana za kanon serii.
Planowanie podróży
W mieszkaniu rodziców Emma wyjaśnia swój plan dotyczący podróży do Podziemia. David i Mary Margaret przygotowują się, aby do niej dołączyć, ale ta nie chce nikogo narażać. Regina przekonuje ją, by przyjęła pomoc bohaterów. Mimo sprzeciwu obu matek, Henry także ma zamiar udać się wraz z nimi. Twierdzi, że skoro był w stanie znaleźć Emmę w Bostonie, kiedy miał zaledwie dziesięć lat, to znajdzie też sposób, aby do nich dołączyć, jeżeli nie zgodziliby się. Następnie Robin Hood pyta Emmę, w jaki sposób zamierza udać się do Podziemia.[4]

Ciekawostki Edytuj

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x11: "Łabędzi śpiew"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj